Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Την... πάτησε το τρένο



Γερµανοί αστυνοµικοί κλείνουν το στόµα διαδηλωτή κατά του σχεδίου «Στουτγάρδη 21» που αφορά  το αµφιλεγόµενο σχέδιο για την πλήρη ανοικοδόµηση του κεντρικού σιδηροδροµικού σταθµού  της πόλης η οποία θα κοστίσει 7 δισεκατοµµύρια ευρώ. Περίπου 16.000 άνθρωποι διαδήλωσαν  το Σαββατοκύριακο κατά του σχεδίου
Η ανοικοδόµηση του σιδηροδροµικού σταθµού της Στουτγάρδης προβλέπεται ότι θα κοστίσει 7 δισ. ευρώ. Οι διαµαρτυρίες για το υπερβολικό αυτό κόστος µπορεί να σηµάνουν το τέλος του κυβερνητικού συνασπισµού της καγκελαρίου Ανγκελας Μέρκελ. 
Πρόκειται για ένα από τα πιο φιλόδοξα κατασκευαστικά προγράµµατα στην Ευρώπη, όµως 16.000 άνθρωποι διαδήλωσαν το Σαββατοκύριακο εκφράζοντας την έντονη διαφωνία τους. Απειλές έχουν διατυπωθεί εναντίον των κατασκευαστών και το εργοτάξιο στο κέντρο της Στουτγάρδης παρακολουθείται από την αστυνοµία 24 ώρες το 24ωρο για ενδεχόµενα σαµποτάζ. Η διένεξη αφορά το πολύ αµφιλεγόµενο σχέδιο για την πλήρη ανοικοδόµηση του κεντρικού σιδηροδροµικού σταθµού της πόλης που θα κοστίσει 7 δισ. ευρώ. 

Περιλαµβάνει την ισοπέδωση του µεγαλύτερου µέρους του υφιστάµενου σταθµού που είχε κατασκευαστεί στις αρχές του 20ού αιώνα από τον αρχιτέκτονα Πάουλ Μπόνατς και θεωρείται µνηµείο του πρώιµου µοντερνισµού. Θα τον αντικαταστήσει ένας υπόγειος σταθµός - µαµούθ που φιλοδοξεί να µετατρέψει τη Στουτγάρδη σε διεθνή σιδηροδροµικό κόµβο. 

«Στοπ στο “Στουτγάρδη 21”»
Το σχέδιο φέρει την ονοµασία «Στουτγάρδη 21» και ο Κρίστοφ Ινγκενχόφεν, ο επικεφαλής των αρχιτεκτόνων που θα το φέρουν σε πέρας, πιστεύει πως «θα επαναπροσδιορίσει το µέλλον της Στουτγάρδης». Οµως οι επικριτές πολλαπλασιάζονται. Το οικονοµικό κόστος του εγχειρήµατος, λένε, δεν µπορεί να δικαιολογηθεί σε µια Γερµανία στην οποία γίνονται περικοπές δηµοσίων δαπανών ύψους 80 δισ. ευρώ. «Υπάρχει το αίσθηµα ότι κάτι είναι βαθιά εσφαλµένο σ’ αυτό το πρόγραµµα», λέει στον βρετανικό «Ιντιπέντεντ» ο ηθοποιός Βάλτερ Σίτλερ, ένας από τους ηγέτες της εκστρατείας «Στοπ στο “Στουτγάρδη 21”». Οι αντιδράσεις γίνονται ολοένα και εντονότερες και προέρχονται από απλούς κατοίκους της πόλης, αρχιτέκτονες, οικολόγους, γυναικείες οργανώσεις, αριστεριστές και, ίσως το σηµαντικότερο, τους Πράσινους, η δύναµη των οποίων αυξάνεται στην περιοχή. Δηµοσκοπήσεις δείχνουν πως το 58% του πληθυσµού της Στουτγάρδης αντιτίθεται στο σχέδιο. Για τους αρχιτέκτονες, η καταστροφή του σταθµού του Μπόνατς αποτελεί ταπείνωση για την πόλη. Ο κριτικός αρχιτεκτονικής Νικολάι Ουρούσοφ περιέγραψε στους «Νιου Γιορκ Τάιµς» τον σταθµό της Στουτγάρδης ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Μπόνατς. Οµως για τους περισσότερους το σηµαντικότερο ζήτηµα είναι το υπερβολικό κόστος του σχεδίου, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2021. Η αναστάτωση που θα προκαλέσει στην πόλη είναι επίσης ένα σηµαντικό θέµα. «Θα είναι το µεγαλύτερο εργοτάξιο στην Ευρώπη και θα διαρκέσει 10 χρόνια», παραπονέθηκε ένας διαδηλωτής στη γερµανική τηλεόραση. 

Οµως το µείζον θέµα για την καγκελάριο Μέρκελ είναι η αντίθεση των Πρασίνων. Οι Πράσινοι αύξησαν τον τελευταίο χρόνο το µερίδιο των ψήφων τους στη Στουτγάρδη σε 20%. Το κόµµα ετοιµάζεται τώρα να ανατρέψει τον ερχόµενο Μάρτιο τον συνασπισµό Συντηρητικών και Φιλελευθέρων που κυβερνά το κρατίδιο σχηµατίζοντας συνασπισµό µε τους Σοσιαλδηµοκράτες. Αυτό θα ήταν καταστροφή για τη Μέρκελ. 

Διότι δεν θα σηµάνει µόνο την ήττα του κόµµατός της σ’ ένα από τα ισχυρότερα οχυρά των Συντηρητικών, αλλά και την αρχή του τέλους του κυβερνητικού συνασπισµού στο Βερολίνο. 
tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου