Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

«Ράμπο» για τους τζαμπατζήδες






«Κεφαλοκυνηγούς» αποκλειστικής απασχόλησης για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ, τον ηλεκτρικό και το Μετρό, προσλαμβάνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Oι περίπου 160 νέοι ελεγκτές κομίστρου αναμένεται να πιάσουν δουλειά μέσα στο καλοκαίρι, με κύριο στόχο να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή, η οποία εξελίσσεται σε μεγάλη πληγή για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ.

Η οικονομική κρίση και οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων τα προηγούμενα δύο χρόνια, έχουν εκτινάξει την εισιτηριοδιαφυγή στα 40 εκατ. ευρώ (2009), από τα 18 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006! Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, σήμερα 20%- 25% των επιβατών κάνει διαδρομές με τα δημόσια μέσα μεταφοράς είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό εισιτήριο είτε με επαναχρησιμοποιημένα εισιτήρια που αλλάζουν χέρια πριν από τη χρονική λήξη τους.

Διαστάσεις επιδημίας
Η λαθρεπιβίβαση αν και πάντα αποτελούσε πρόβλημα για τον ΟΑΣΑ, τείνει λόγω και της οικονομικής κρίσης να λάβει διαστάσεις επιδημίας, ενώ διευρύνει τη... μαύρη τρύπα των ζημιών του Οργανισμού, ο οποίος πλέον εξετάζει και το ενδεχόμενο παραχώρησης του ελέγχου και του λεγόμενου έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ Δημήτρη Δημητρίου, το πρόβλημα είναι εντονότερο σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου το ποσοστό των λαθρεπιβατών υπολογίζεται σε 15%, ενώ σχετικά ελεγχόμενη είναι η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς λόγω των «κλειστών» σταθμών. Στους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους φτάνει το 12%, ενώ στο Μετρό δεν ξεπερνά το 4%. Πάντως, σε μεγάλη πληγή για τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων έχει μετατραπεί η νέα συνήθεια της παράδοσης από επιβάτη σε επιβάτη των εισιτηρίων που δεν έχουν λήξει!

Για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, ο ΟΑΣΑ προχωρεί στη δημιουργία ειδικής οργανικής μονάδας ελεγκτών κομίστρου, στην οποία θα ενταχθούν όλοι οι ελεγκτές από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το νέο σώμα θα αποτελείται από 158 ελεγκτές αποκλειστικής απασχόλησης. Σήμερα, το Μετρό διαθέτει 60 ελεγκτές και το τραμ 20, ενώ τους ελέγχους στα 1.800 λεωφορεία και τα 200 τρόλεϊ κάνουν περίπου 230 υπάλληλοι, στην πλειονότητά τους οδηγοί οι οποίοι απασχολούνται ως ελεγκτές στον ελεύθερο χρόνο τους. Ωστόσο, ο αποτελεσματικός έλεγχος των εισιτηρίων σε όλα τα μέσα θα απαιτούσε περί τα 500 άτομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου